For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

آب و حافظه آن

آب و حافظه آن (آکوافوتومیکس)

مقدمّه مترجمین

« وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ (سوره انبیاء آیه 30) »

حقیقت زیباترین یافته بشر است. آنچه که انسان را به تلاشی بی پایان ترغیب می نماید و از شکست ها بارقه امید می تاباند، آنچه که به یادماندنی ترین لحظه های زندگی بشریت را جاودانه می نماید، رسیدن به حقیقت است. تحقیق درخلقت هریک از نعمات الهی، پرده ها را فرو می ریزد و آنگاه که حقیقت جلوه گر می شود، جز ذات پاک باریتعالی چیزی نخواهید یافت که عین حقیقت است. در هر رشته  و شاخه ای از علم که باشید، سالها تلاش و شکست و دوباره آزمودن، چون در غایت حقیقت یک معنا تجلی می یابد، خستگی ها رخت بربندد وشعفی وصف ناشدنی وجودتان را لبریز می نماید.این حقیقت خلقت انسان است. خداوند قرآن کریم را با ن و القلم آغاز نمود، که بشر تو را آفریدم تا با تلاش و کسب علم، آفریده های دیگر و خود را بشناسی، که آن شناخت جز من و حقیقت نیست. آری تو آفریده شده ای که حقایقِ خلقت را کشف نمایی و این بهترین راه بندگی است. بی هیچ شک و شبه ای چشمانت حقیقت را می بیند و قلبت آن را درک می کند و تو را به هیچ تایید کننده ای نیازی نیست، وقتی که به حقیقت رسیده باشی.

از جمله این حقایق، حقیقیت آب این نعمت ارزشمند الهی است. آب در تمامی ادیان الهی مظهر پاکی، شفا و نور است. آب در قران به عنوان زنده کننده خاک و حقیقت لاینفک حیات معرفی شده است، حیاتی به معنای زنده بودن همراه با آگاهی. خداوند در خصوص آب از کلمه َانزَل استفاده نموده اند، مانند آنچه در خصوص هدایت و سکینت در قرآن آمده است. در مورد آب از خلق و مخلوق سخنی نیست از حقیقتی سخن می گوید که از عرش الهی بر زمین نازل شده و با خود حیات و جاودانگی می آورد.

آب در طی سالیان اخیر توجه دانشمندان در شاخه های مختلف علم را به خود معطوف داشته است. حاصل این توجه خاص، رمزهایی از این نعمت خارق العاده را بازگشود. دانشمندان حیطه های مختلف علم از جمله فیزیک، شیمی، زیست شناسی، هوانوردی و نجوم، با توجه به خواص 40 گانه آب که آن را از دیگر مایعات متمایز می نماید، به سه حقیقت در خصوص آب پی بردند، این که آب دارای ساختارهای متفاوت است، آب دارای حافظه است و آب دارای آگاهی است. آنها دریافتند که آب به عنوان بیشترین ماده بر روی کره زمین، بستر جریان حیات در هستی تا ریزترین سطح سلولی است. آب چون مادری مهربان تمامی ارگانهای حیاتی را از ریزترین ذرات تا عظیم ترین آنها درخود جای داده و با شناخت هرعامل تغییر و آشفتگی، بصورت هوشمندانه ساختار خود را تغییر می دهد به نحوی که سیستم درون آن پایدار باقی بماند. این نشانه از آگاهی آب نسبت به عوامل مختلف اعم از عوامل بیرونی و درونی است. آب این تغییرات را در حافظه خود ثبت می نماید و قادر به نمایان ساختن آن است. در خصوص ساختارهای مختلف آب اکنون دانشمندان می دانند که پیوندهای هیدروژنی بین ملکول های آب آنها را بصورت های دوتایی، چهارتایی و... تا دسته های بزرگ منظم در قالب کلاستر در می آورد که آب بسته به نوع تغییر ایجاد شده، بطور کاملا هوشمندانه در کسری از ثانیه آرایش خود را عوض می کند و با این تغییر آرایش، سیستم را پایدار نگه می دارد. اکنون به لطف تحقیقات دانشمندان این تغییرات در دو بخش ظاهری و ملکولی قابل رویت است. از جمله این تحقیقات می توان به تحقیقات پروفسور  Masaru Emoto اشاره نمود. وی تغییرات ساختار آب را در قالب تصاویر قطرات آب یخ زده بصورت ظاهری به تصویر کشید و از دیگر محققان این حیطه پروفسور Bernd Kroplin است که وی نتایج تحقیقات خود در ثبت تغییرات ساختاری آب را در کتاب Water and it's Memory با همکاری RegineC.Henschel  در سال 2016 به زبان آلمانی به چاپ رساند. ترجمه انگلیسی کتاب در سال 2017 منتشر شد، که کتاب حاضر ترجمه این کتاب می باشد. در کتاب  Water and it's Memory  به بررسی حافظه آب و تاثیر پذیر بودن آن نسبت به عوامل مختلف از جمله امواج الکترومغناطیس اشاره دارد و مطالعه آن می تواند افق ها و بینش های جدیدی را در پیش روی محققین شاخه های مختلف علمی و بویژه علاقه مندان به حوزه اپی ژنتیک قرار دهد و تاملی ژرف در این آفریده با عظمت -آب- به دنبال داشته باشد. در سال 2005 خانم پروفسور Roumiana Tsenkova با بنیان گذاری علم جدید آکوافتومیکس به جهان نشان داد که آب یک بیوملکول جامع است و تصویر تمامی فرایندهای حیاتی و اعمال فیزیولوژیک بدن در آئینه تمام نمای آب تجلی می یابد. این علم با استفاده از دو خصوصیت حافظه آب و آئینه بودن آب، برپایه علم طیف سنجی شکل گرفت. در این علم با دقیق ترین روشها، پاسخ های ساختارهای مختلف آب به تغییرات فیزیولوژیک و ژنتیکی سلول قابل مشاهده می گردد و این یک حقیقت است.

ما در طی سالهای اخیر به تحقیق در خصوص آب پرداختیم و در اولین روزهای انتشار این کتاب به زبان انگلیسی، آن را خریداری نمودیم و بر روی مفاهیم آن متمرکز شدیم، تحقیقات خود را به عنوان پیشگامان علم آکوافتومیکس در کشور، ادامه دادیم و اکنون بر خود لازم دانستیم که با انتشار ترجمه این کتاب به گسترش دیدگاه ها در خصوص آب این حقیقت زندگی، در جامعه و خصوصا در بین محققان و دانشمندان شاخه های مختلف علم، امکان تسریع در تحقیقات آب را در کشور فراهم نمائیم. در این جا برخود لازم می دانیم از راهنمایی های خردمندانه و صمیمانه استاد گرامی جناب آقای دکتر رضا مسعودی کمال تشکر و قدردانی را بنمائیم. از شما خوانندگان محترم ضمن سپاس از توجه عمیق به مطالب کتاب، درخواست می گردد با نظرات سازنده خود ما را در ادامه این راه یاری فرمائید.

 

 

 

Books
ماه: 
October
سال: 
1402

تحت نظارت وف ایرانی